Thursday, May 6, 2010 By: kasihibu

Talam 2 muka

Sebenarnya masa ni, waktu ni sya sedih nih....


geram... dan segala macam perasaan lagi


Sedih sangat bila dapat tahu  orang guna nama untuk kepentingan diri sendiri, untuk kesenangan diri sendiri


Kenapalah jadi begitu? masih tak serikkah peristiwa yang berlaku dulu?


Tolonglah janganlah bersikap macam tu, mengadu domba..


bermuka muka


menambah cerita


menyampai nyampaikan


Sya nak bagitahu dengan orang tu, tp malas nak panjangkan cerita


Apa pun, kalau sya nak mengata orang orang tersebut, baik bercakap dengan kucing yang ada 2 ekor tu, yang setia aje di situ


Memang sah sah kucing tu tak akan menyampai, mengadu domba,menambah cerita


tp apakan daya..........


Pada orang yang berkenaan juga, kenapa tak datang jumpa dan tanya sya sendiri?kenapa perlu orang lain...tak puas hati cakap..senang habis cerita, tak payah nak pergi mengadu ngadu tolongggggglah.........


Kita semua dah dewasa, jadi bersikaplah seperti orang dewasa....
janganlah menyalahkan orang lain saja.


Fikirkan akibat daripada tindakan dan perbuatan yang dilakukan...


Malas dan bosan nak melayan karenah orang yang bermuka muka nih, 


makan kueh talam 2 muka lagi baik dari melayan dengan orang yang bermuka2,


 layan muka buku (fb) pun lebih baik dari melayan orang bermuka muka.....

12 jeJari meNulis:

Jiejah @ Iza said...

uhhhhuhuhu baru td sorang kawan cerita pasal org talam 2 muka ni.
dimana² pun ada yeee...

btw ..sedap plak tepung talam tu kekekeke

sayangsayangibu said...

mummy adam
apa kata kita temukan talam2 2muka ni disatu kawasan
biar diorang je ada ditempat tu..mesti gempak kan?

tunbegia said...

sungguh tikam tikam bakang kanns,

salamm,

sayangsayangibu said...

TB
tulah nak tikam depan depanlah, senang

tp tak pulak tu
sakit hati geram.

Sayang.Ibu said...

byk2 sabo laa kak. saya pun slalu jumpa org mcm nih. x tau apa mslh dia.. tp dpn kita baik, blkg kite mengutuk... huhuhuu

DrSinga said...

kita ada kucing...
nak pinjam??

xiiinam said...

Kira lidah bercabang jugak tu!

sayangsayangibu said...

S.I
Dah lama dah bersabar, dan masih terus bersabar

dr
kucing jenis apa?kalau yg jenis malas tu tak sukee... hehehehe..

xiinam
lidah bercabang,pembelit macam ular etc...

Kaseh NazLieza said...

saya suka mkn kuih talam...sedap..tp amt xsuka p[d org yg talam dua muka...

p/s:inginkan pakej katering serendah rm6.90 per pax...lawati

http://nazliezacanopycateringweddingplanner.blogspot.com/

rynas said...

sabaq nooo..
lumrah dunia tuh..
kasi reda tekanan makan kuih talam yor..

Anonymous said...

eeehhopsss!!sebenarnya hujung pangkalnya dari kita sendiri..talam 2 muka maknanya orang yang kita percayai..dan kita dah cerita habis habis pada dia ..ahaha..dia pun cerita balik apa yang kita cakap pada orang tersebut..disini..dia jadi talam 2 muka..dan kita subahanallah!!!

sayangsayangibu said...

Siapa tu?

Salam, terima kasih diatas pandangan
tp sya memang sudah tidak percaya dengan sesiapa disini
kerana kepercayaan telah tiada walau sekelumit pun selepas peristiwa tahun lepas,sangat pedih
sya memang sangat sedih bila teringgatkan nyaris nyaris kehilangan sikecil semasa dalam kandungan pada tengah bulan Febuary 2009 tu, sya sudah sehabis daya meyempurnakan tugas dan t.jawab yg di amanahkan,tp diperlekehkan bukan berterima kasih bukan dihargai
tak mahu mengungkit perkara yang menyakitkan hati tu,sangat pedih
dan kenyataan disini sya tidak hiraukan mereka yg menjadi punca2 krisis tersebut
sya tak meluahkan apa yg terbuku dihati,ketidakpuas hati, apa juga bersangkutan mereka2 tu, sbb
sya tidak ada masa untuk mengambil tahu keadaan dan siapa mereka itu dalam hidup sya
TIDAK ADA MAKNA APA APA PUN
mereka bukan ahli keluarga saudara mara sahabat sya
tidak tersenarai langsung
mereka itu hanyalah kawan sekerja dan bukan SESIAPA YANG BERMAKNA dalam hidup sya.