Monday, May 3, 2010 By: kasihibu

Ciku

Nama anak dara ni Nur Atika
umur: 8 tahun


Semalam Atika kata:

Ika: Ibu macamna rupa buah ciku?
Ibu: Adik tak kenal ke buah ciku?

Ika: tak, rasa pun tak tahu
Ibu:Nanti bila ibu terjumpa memana ibu belikan, nanti adik kenal dan tahu rasanya

------------------------------------------------------------------------------------------

Sadis betul anak anak sekarang, buah buahan tempatan pun tak kenal kan?
di kampung sya ada pokok ciku ni, tp tak pernahlah diorang nak tanya itu pokok apa,buah apa

Mungkin dia baru belajar dan tahu ada nama buah ciku kot?

Kena cari jugak nih, kalau tidak jadi macam enpakwe, masa baru baru  khawin dulu
bawak dia g dusun arwah atok
pokok langsat pun dia tak kenal

huhuhu...lagiiiiiiiiiiiiiiiiii........................sadis!!!!!!!!

opss..enpakwe sya termengumpat pulak ye.. ;p

6 jeJari meNulis:

Che' Pit said...

hmm masa kecik2, ada 2 btg pokok ciku di depan n belakang rumah.. selalu sgt berbuah n lebat.. sampaikan x heran dah.. setakat menengok jer..

tapi bila tgk kwn2 beli buah ciku kat kedai buah potong, rasa mcm pelik lak.. x tahu naper huhu

Sayang.Ibu said...

budak2 skrg mmg byk yg x kenal itu ini, kalo saya ngajo pun sama.. jenuh nak explain.. kalo dpt bwk real thing senang sket keje

sayangsayangibu said...

CP
Ciku pun dah mahal sekarang nih, dapat yg dah kupas kulit tinggal ngap je
manis harum..
harus cari nih
tp bila cari tak ada pulak tu kan?

sayangsayangibu said...

Cikgu
Betul kot, kena bagi diorang sentuh dan telek belek...

Mak Su said...

hehehe, biasa ler, sekarang dah banyak buah2 dalam tin, dalam gambar... real punyer susah nak jumpa, kita dikelilingi hutan batu

dalila said...

anak saya pon gerenti tk kenal buah ciku coz tak pernah beli..huhuhu..mmg sadis bebudak sekang ni..saya dulu siap panjat pokok ciku lagik..