Thursday, April 8, 2010 By: kasihibu

Hanggit.................

Lalainya aku, sebab dah lama betul tak periksa air kereta..

jadi sepanjang perjalanan aku ada terbau hanggit, dah sampai haruslah takutkan mana tahu terbakar ke apa ke, tiba tiba teringgat nak periksa air, hambik.........
^
^
^
^
^
tahap kering kontang

bahaya betul

jadinya kawan kawan, jangan lupa periksa keadaan kereta anda, jangan jadi seperti aku ni ye....


ada satu kisah lagi, tetiba aje kereta tak boleh hidup bebetul di lampu isyarat TPG /NEC ni, kiranya YB tahu lokasi dimana tu,

aku terpanik jugaklah, yelah masa tu petang orang balik kerja, mahu jem sebab kereta adalah di tengah tengah

nak tahu sebab apa berenti..

sebab..............................

^
^
^
^


minyak tarakkk.................

adehhh kehulu hilir, tapi tak tengok meter, nasib baik ada orang tolong alihkan ketepi kalau dak... tak tahulah mahu jem sampai tak cukup roti ;p. 
BGK punya tamparan.

notas: jangan jadi seperti kisah ini ye......

9 jeJari meNulis:

DrSinga said...

eemmmm...itu semua kan tugas2 suami....
kita kan bawak kereta je....

sayangsayangibu said...

erpp... sya terbalik pulak kereta enpakwe pun sya yang hantar selenggara selalunya ;p

xiiinam said...

Salam....


Ibu yang aktif ni...


:)

Che' Pit said...

err
walaupun tugas en asben, tapi cik ayg kena lah gak tahu perkara2 asas pasal kereta, huhu

sayangsayangibu said...

salam kembali xiiinam ;p

perempuan kena ktif sekaran, jd cam superwomen ;p

sayangsayangibu said...

CP
betul tu, kalau dak galabah nanti, tp tukar tayar adalah fail

Yunus Badawi said...

Itu sebab ada meter penunjuk suhu (kalau air kering) dan penunjuk baki minyak kat dashboard.

Kalau malas nak periksa tahap air jeling2 aje temperature tu bila memandu hehehe

Yunus Badawi said...

Pergi beli minyak kat stesen Shell di TPG tu ke hari tu masa kekeringan minyak?

Kalau org tak tolong tolak ke tepi mahu jam sampai Sijangkang hehehe

sayangsayangibu said...

hehehee...YB, sya tifun enpakwe, masa dia balik singgah tapau minyak di shell Jenjarom ;p
betul tu,lain kali sya jeling temperature, ni tak berhungga hungga je dengan kereta tu, kesian dio .