Sunday, December 13, 2009 By: kasihibu

Tanya enpakwe.

Hari ni aku hendak merungut
biasalah setiap orang  pempuan yg dinamakan manusia nih

mana yang tidak merungut

tp...merungut aku adalah bertempat sajok, kalau aku tidak merungut tu, tandanya aku adalah malas nak cari gaduh, malas nak huruharakan hidup aku ygn indah ini.

apa yg nak dirungutkan ni?

ok gini
 aku adalah tidak puashati bila aku bertanya tetapi  tidak mendapat jawapan
macamana bentuk  soklan tu susah ke tahap  lipan mmm......bisa sangat pulak binatang lipan tu, opss cipan lah sajok sungguh comel itu cipan!!aku tetap nak mendengar jawapan.



macamni kekadang aku ada gak mengada2 bertanya dengan enpakwe ;p

is3: sayang, rindu kita x?
en pakwe: senyap, senyum sajok :(
is3: rindu kita ke tidak?
en pakwe: masih gitu gak, memek muka tetap sama heeek tidak ..hookkk pun tidak

is3: ok ..sayang kita x?
enpakwe: tak jugak menjawab..hangguk tak, geleng pun tidak :(

makanya aku pun malas nak bertanya lagi
cuma cakap. kita tahu awak sayang dan rindu ngan kita, tp x mao chakapkan?
pastu is3 pun chakap lagi

sayang, kalau nak tahu Dr Fazilah Kamsan kata, seorang suami wajib menjawab apa saje pertanyaan daripada is3nya
walaupun soklan2 tu adalah yang  lebih kurang contoh soklan aku tu.
maka dengan itu  adalahen enpakwe senyum sajok....

issshhh....geram betui
disini aku nak bertanya jugaklah dengan korang adakah para lelaki ini memang bersikap g2?
aku tahu dia bukan x sayang ke apa, cuma dia adalah sukar untuk melafazkan....

kesimpulannya adalah
lebih baik aku bertanyakan soklan2 yg gitu pada anak anak sajok
sebab...

mereka adalah suka memberi jawapan sambil memeluk aku sebagai ibunya.... ;p
oh...alangkah indah dan bahagianya hidup betul tak?
oklah
sekian wassalam.....

0 jeJari meNulis: