Monday, December 14, 2009 By: kasihibu

EN3 tanpa gambar




Sebenarnya dah lama aku nak tulis pasal nih
Ceriteranya adalah kisah si kakak chantik

Satu malam tu
Aku dan enpakwe adalah bersantai2 menonton Nur Kasih
Dah riburaban tengok dah, x muak2 lagi naik hafal dialog Nur Kasih tu.

Ceriteranya gini, macam biasalah bila si kakak chantik dapat susu, dia mesti cari tinge2 yang nak di gentel gentelnya
Pastu aku duk dlm posisi tidur menyarap pastu tinge kanan tu tertekup pada bantal, si kakak chantik dah mula mencari2 tinge aku

KC: Ibu, mana tinge ibu?
Ibu: oh..adik cari tinge ibu ye, ni ha sambil ambik tangan dia letak di tenge

KC: leka2 ngan susu sambil tangan gentel tinge aku
Ibu: Apa lagi saje buat pedajal ngan dia, usik tinge dia 2 belah pastu paskan pada enpakwe

Aku: ayah..ambik tinge adik nih, ha ambik cepat
KC: Pantas bangun sambil nangis rerebut dekat tangan enpakwe
Enpakwe: mmmmmm…nyumm..nyummm….. macam makan tinge si KC
KC: Ibu tinge adik…( sambil nangis tunjuk pd enpakwe
Ibu: tinge adik kenapa?

KC: Ayah makan tinge adik..
Puaslah kitorang dok gelak2kan dia

Pastu si KC terus mcm ambik sesuatu dekat mulut enpakwe dan terus masukkan dalam mulut dia

Ibu: Adik buat apa tu?
KC:Ambik tinge adik

Ibu: mana tinge adik
KC: Dalam mulut adik dah makan.

Ayahibu: hahahaaaaaaaa……..haaaaaaahahahahaaaa………………. ;p

cubalah kawan2 semua buat aksi tu pada anak2 yg sebaya2 usia si Kakak chantik
memang seronok
sbb macam betul betulah saje!!!

0 jeJari meNulis: