Wednesday, April 10, 2013 By: kasihibu

44 KALI SEBUT..... 44 HARI MEMANG JADI SATU DOA...

Sambung 44kali sebut 44 hari jadilah satu doa
Lepas tu sya masih tak boleh nak terima lagi sya goggle hukum hakam jika sya teruskan "detik dihati" masa tu...di entry  ni tak perlulah sya sebut apa sebab sya pasti dah terang apa yang sya maksudkan terdetik tu kan
itulah kesilapan dan kealpaan sya sebagai manusia sebagai wanita sebagai ibu :'(
sampainya hati sya kan masa dan ketika itu.

Sya berkongsi dengan kawan2 wasap ramai yang menasihati dan menyedarkan sya
Ada juga timbul rasa nak sedar redha dan pasrah tp sya hanyalah manusia biasa ada kealpaanya. kebetulan khamis tu sya hadiri kursus seharian lamanya masa tu sya terfikir ada orang berpuluh puluh tahun berkahwin nak dapat zuriat pun susah,jadi ini rezeki..dariNya yang mungkin menjadi pembantu ibuayah dan saudara maranya untuk ke Raudatul Jannah....siapa sangka kan?

Hari jumaat sya cuti lagi sebab nak rehattttt kan diri nak tenangkan diri betul betul
dan hari jumaat enpakwe pun bercuti dan balik ke jarom hari khamis malam.

Bangun pagi jumaat tu, lepas subuh sya baring semula sebab badan tak sedap rasa dan tak larat jam 8++ sya bangun nak buat sarapan tp sebelum tu sempat lagi sya sms enpakwe dan bagi fakta2 kenapa sya tak mahu teruskan kandungan tu
masa beliau di meja makan sya bg mesej tu
tapi memang tak ada sebarang respon dari dia
lama selepas sya desak minta pandangan,enpakwe terus nasihatkan sya
tragis sungguh sya rasa hari tu..

kenapa sya bagi tajuk macam tu?
sebab....sya teringgat dan cakap semula pada enpakwe, sebelum tu si abang ariq selalu cakap dengan sya dia nak "ngempeng" dan sya kata issshhh tak boleh ini baby punya sambil sya gerak gerakan otot perut konon konon ada baby:-P
Bila sya duk sebut selalu alasan gitu dan KC abang ariq selalu tanya baby dalam perut ibu kononlah kan
ha.....sekali memang termakbul doa yang di pohon secara tidak di sedari 

Dan pagi jumaat tu juga enpakwe kata bila dia tengok sya dan anak anak buat gitu dia memang nak menegah tapi tak terkeluar dari mulut katanya

Pagi jumaat tu jugak enpakwe ajak sya jumpa doktor
sya kata tak mau,tak nak...

dengan selamba enpakwe kata
"Ok...kalau tak nak jumpa doktor kita pergi jumpa bomoh"

ambik kau kan dah kena sedassss....
detik hati si isteri yang tetap berdegil ini

erppp...ada sambungan lagi ke ye?rasanya ada nanti nantilah ye(",)

terkejut sendiri, hari ni sya gigih buat entry
hahahaha....


Sent from Samsung Mobile

3 jeJari meNulis:

~omak Aii~ said...

salam..indah nyer blog ni... :)
btw, mohon pautkan blog sy disana ye

http://kongsihal.blogspot.com/

blog tn/pncik dah pun sy pautkan disane...tq!

Melor said...

emmm .... rezeki tu. apa jadik lak

ibuintan said...

tahniah sya... kalau betul, rezeki