Thursday, June 21, 2012 By: kasihibu

KHABAR DALAM TALIAN.

Petang semalam anak dara telefon

Ika: ibu…kak ngah kan dapat 100 markah masa kelas petang

Ibu: ia ke? alhamdulillah.... tahniah….suka hati ibu dengar
Ika: ibu ayongkan dapat tempat ke-3 dalam kelas petang

Ibu: ia ke? Tahniah pada ayong ye, ayong mana
Ika: dia tak sihat sakit kepala lagi

Ibu: kirim salam dengan ayong ye…..salam rindu sayang dari ibu cakap dkt dia tahniah
Ika: Ibu……….kadang kadang kan Kak ngah macam terbau bau je   rumah kita

Ibu: ia ke? Hrmmmmm…itu tandanya ibu sedang rindu kan anak anak lah tu
Ika: Kak ngah pun rindu…………
Anak anak…..masa tu dalam hati ibu sebakkkkkkkkkkkkkkkkkkkk…………………sangat

Sabar ye anak anak……………..

nota: ayong selalu sakit kepala, sya rasa mungkin sebab dia tertekan berada di sana

18 jeJari meNulis:

mak encik | SZ said...

semoga Allah satukan keluarga akak di bawah satu bumbung segera...

tumpang sebak la kak, kuat macamana pun seorang ibu pasti gugur juga airmata ...

cikceriacorner said...

salam akak..

tahniah kak ngah..dpt markah..bkn senang nak dpt 100..

sabau ye kak...nanti kak ngah pulang..:)

kakcik said...

Alhamdulillah. Semoga pencapaian mereka sentiasa bertambah baik. InsyaAllah. :)

mamaijat said...

.....mamaijat tumpang sebak....
sesungguhnya mamaijat dah lalui semua tu...
sabar ye....

Ati Masrif said...

salam,

alamdulillah terasa sejuk perut ibu
yg mengandungkan :)

mereka berdua tu dok hostel jauh ke?

bagus juga utk berdikarikan

kasihibu said...

mak encik
---------
kekosongan jawatan di tempat yg akk minta tak ada buat masa ni, banyak pengorbanan dan dugaan keluarga anak anak dan dugaan serta ujian kasihsayang akk dan suami juga

kasihibu said...

CC
--
terima kasih dik, sebenarnya kak ngah tu teruja kot? sbb di sekolah baru kan? dia takut tak boleh saing masa belajar dengan kawan sekelas

kasihibu said...

kakcik
------
terima kasih, sya tak paksa paksa atau tekan kan tp kalau diorang boleh buat terbaik, rezeki mereka juga tu.
sebab anak anak dara tu pernah kata dengan sya diorang nak naik pentas hujung tahun ambik hadiah kata merekalah

kasihibu said...

mamaijat
--------
hati seorang ibu kan?

kasihibu said...

ati masrif
-----------
w.salam terima kasih, diorang tu baru pindah sekolah, jadi mungkin dia teruja nak bagitahu boleh dapat markah macam tu di tempat baru

memang boleh belajar berdikari, tp kesian sebab mereka sekolah rendah lagi.

Hanis Azla said...

Alhamdulilah untuk pencapaian yg cemerlang tu.. sebaknya saya membaca entry ini.. berjauhan mmg tak tahan rasa rindu.. nak2 bila dgr khabar yg baik2 mcm tu..

TF said...

Alhamdulilah..seronok anak2 akak berjaya..sabar mungkin ada hikmah..

makchaq said...

Sedih makchaq baca... tapi nampaknya mereka dah boleh berdikari.. Kat mana sekolah kak ngah dan ayong?


Tapi kita mak memang sentiasa teringat kan..

gadisBunga™ said...

saya baca pun rasa sebak....

tahniah kak ngah!

sal said...

Doakan kita selalu anak2 moga sentiasa cemerlang..rindu ?? sudah tentu..hati ibu sangat kuat..

zino said...

tahniah.. utk anak dan mama dia...

Papa Mifz said...

hebat anak akak..semoga terus cemerlang...amin...

wahida said...

pandainya anak2 akak...saya tumpang hepi...


akak sabar yer...