Sunday, November 6, 2011 By: kasihibu

GAMBAR BERKATA KATA LAGI.....

 salam aidiladha dari abang ariq (,")




  aktiviti korban oleh jiran sebelah rumah






 
sepeti  oren bodoh kata orang lah 
untuk penghilang dahaga (,")

17 jeJari meNulis:

Marina Monroe said...

Kalau auntie kat kampung selalu nak beli oren bodoh ni..hehehehe tapi auntie suka perasa lemonade..sedapppp

Ibu n Abah said...

Sya..
Yg sha panggil oren bodoh itulah yg jd faberet kami sekeluarga..
Air perasa ais krim soda jika dibuat serbat.... 'sirap bandung' mmg terangkat....
Kami panggil air long chan...
Selamat hari raya aidil adha...

Adry@Daun said...

As salam Sya,
Slmt hari raya aidil adha buat Sya sekeluarga...

Oren bodoh tu dh lama saya tak tgk. Ada lagi rupanya.. Masa kecik2 dulu suka beli, botol blh jual balik..hehe..

Acik Erna said...

Assalam sya..sian oren tu kan..dah bertahun2 tetap jugak dipanggil oren bodoh..tak pandai2 lagi dia..

kasihibu said...

aunty
-----
sepeti banyak perasa kan aunty?

kasihibu said...

akak
----
menjadi faberet orang orang yang sempat dgn oren bodohtu kan kak?

kasihibu said...

adry
----
w.salam
salam aidiladha juga baut adry sekeluarga
di tempat sya ada lagi oren ni

kasihibu said...

acik erna
---------
hehehe...kesian oren tu kan kak?

Dinas Aldi said...

Mak saya kata kecik2 dulu dia suka beli 'ayaq lemenet' tu tapi kena kumpul duit dulu beberapa minggu, baru boleh beli sebotol :)

MulutPayau said...

salam aidiladha utk kasih ibu skluarga...

lama dah tak minum oren bodoh tu...peberet masa budak2 dulu...

atuk said...

Salam Aidil Adha Kasih Ibu

dulu2 cukup seronok dapat minum oren tu....he he sebab jarang dapat minum

Wassalam

Anaa said...

oren bodoh? bodoh pun bodoh lah, janji hilang dahaga... hihi..

selamat hari raya KI..

wahida said...

lama tak jumpa oren bodoh ni...
kat mana jumpa ni kak...saya teringin nak minum lagi...

Amy Syaquena said...

kalau balik di rumah mak cik di melaka pasti ada oren nie...

@cu SaYaNg said...

acu suka perisa sarsaparila...
(eh..betul ke ejaan acu tu ek..)

sal said...

alhamdulillah dah selamat bekorban..
dan dptlah kita merasa dagingnya..
moga murah rezki insan2 yg ikhlas untuk brkorban..

Temuk said...

Di tempat Pakcik dulu (tahun 50an) harganya 15 sen sebotol. Dua botol, 25 sen. Perasa apa pun dipanggil oren (yg grup Jawa panggil oreng!). Macam kata Adry, botol boleh jual balik (kumpul sampai 15 biji boleh tukar satu botol ada isi!). Pakcik tak pernah dengar nama oren bodoh. Boleh tukar nama kpd oren lama di Jbt Pendaftaran Negara, hehehe.