Thursday, January 13, 2011 By: kasihibu

MAK CIK K.A.Y.O..................

Sya dah tukar kerja……………..


v


v


v


v


v



v



v


v


* bayangkan sya sedang asah pisau* 



semuanya sebab  berita nih................ ( sumber kosmo)

sumber pakcik google





Lepas ni harap tak ada penyangak penyagak 

meyamun orang orang di kampung pulak ye….


bila tengok gambar nih........... 

v

v

v


sumber pakcik google


teringgat masa kecip2 dulu, selalu tolong arwah atok guna mesin ni….

Alhamdulillah semoga rezeki pekebun pekebun ni 
membawa seribu rahmat kepada mereka kan......? 




nota: asah pisau pun tak pandai, inikan pulak nak motong...
hehehehehehe... veragan kan apa salahnya.... ;p

20 jeJari meNulis:

kakcik said...

Alhamdulillah...

tapi masih banyakkah kebun getah yang tinggal dan diusahakan?

Jangan lepas ni, segala harga barang naik lagi berganda pulak! :(

So Shy Lady said...

so mat rempit2 yg tde kj tu pakat2 la isi borang jd rubber tapper...kayo tu...heheh

salam knal syg ibu!

Yan said...

Rugi tak de pokok getah. Yang ada sawit je.. Tu pun abah akak yg usahakan.. tumpang sikit 2 lahhh..

cikceriacorner said...

akak..
la ni getah harga tinggi..ramai berebut nak noreh

Marina Monroe said...

Tulah kann, moga rezeki yang Allah beri pada mereka dpt merubah kehidupan mereka

Mya Elzara Batrisya said...

Besttnyer kak....

kalau sy ader kebun Getah sure saya hantar surat resign hari nie jugak. penoreh sekarang gaji lebih dr Engineer...

:)

Azueriena Norash said...

berbudi pada tanah x rugi org kata...ramai yg sanggup balik kg hujung minggu tlg family kutip getah tuuu...

alfa juliet said...

pernah tgk mesin tu dlm buku je....jakun kan

kak Erna said...

sya..akak pernah guna mesin getah tu..tolong arwah bapak..hari2 balik dari sekolah tau..
kalau bulan puasa..nak nangis raanya..

sayangsayangibu said...

kakcik
------
yup jagan barang naik harga lagi sudah...

sayangsayangibu said...

SSL
---
kan? jangan asyik merempit je ;psalam kenal..memula tengok muka td ingatkan kawan sya, seiras betul.. ;p

Amy Syaquena said...

Harga getah naik lagi sape2 yang ada ladang getah tue.. boleh goyang kaki la he3...

sayangsayangibu said...

k'yan
-----
ayah sya ada getah dan sawit jadi rezeki ayah dan mak lah kalau ada harga macam tu.

sayangsayangibu said...

CC
--
kena rajinlah kan? malangnya akak tak pandai dan tak pernah menoreh ;p

sayangsayangibu said...

Aunty
-----
Insya'Allah... moga ada sinar bahagia bagi mereka yang benar2 bergantung pada hasil menoreh getah.

sayangsayangibu said...

mama mya
--------
pandai ke tu? ;p

sayangsayangibu said...

azue
----
jom balik kampung reramai... yg cucu tolong atuk kutip getah lantun ;p

sayangsayangibu said...

alfa
----
arwah atuk akak ada mesin tu, kami ni cucu cucu main main je. sampai tersepit jari sakit tu ;p

sayangsayangibu said...

kak erna
---------
sya tolong ayah punggut lantun, tp biasalah bebudak main yo lebih
kenangan kan?

sayangsayangibu said...

amy
---
tak boleh goyang kaki tp goyang tangan pegang pisau getah ;p