Monday, November 8, 2010 By: kasihibu

1,2,3,4, TEKAN TEKAN TEKAN BUNYI ........

aksi si KC , aksi lobih... ;p

 semua nak menekan ;o 


yang penting ado gayo...


KC dah besar nak jadi apa?
kakak nak jadi doktor

wah...bagus....nanti boleh tolong orang sakit ye

KC: Ibu ...kakak nak pergi sekolah
kakak nak belajar
kakak nak pandai pandai
Kakak nak pandai macam ayong dengan kak ngah

Ia ke?....seronok ibu dengar
nanti tahun depan  kakak tak payah pergi rumah mama ye..
kakak duk di sekolah,
lepas habis sekolah ibu ambik bawak kakak g tempat kerja ok?
KC: ok...... ;p


Semangat betul KC nak sekolah
harap harap dia sukalah pergi sekolah
dah banyak kali dia mintak hantaar ke sekolah
tahun depan walaupun umur dia baru masuk 4 tahun
sya cadang nak hantar di taska yg ada tadika sekali, biar dia belajar

enariq?
mestilah duk rumah mama
kesian pulak mama nanti sunyi tak ada siapa yg meneman
terlanjur ada lagi disini

mana tahu  tahun depan jugak enpakwe di tukarkan kemana mana
sebab katanya akhir tahun ni ada pertukaran besar2an
sbb ada kekosongan jawatan

makanya
harus wajiblah sya ikut anak beranak.....
tak rela nak berjauhan
mana nak urus anak lagi
nak urus kerja lagi
fengsan woooooo......






14 jeJari meNulis:

azieazah said...

Adakala berhijrah itu sangat perlu, malah memberikan kebaikan dan perubahan yang sangat besar...

gadisBunga said...

semangatnya dia.....bijak budak camni. senang nak belajar. :)

alfa juliet said...

bestnya main keyboard..teringin nak beli kat anak satu

Yasminhamid said...

berhijrah..dapat merasa pengalaman hidup di tempat orang.. best tu...

sayangsayangibu said...

aziezah
-------
harap harap begitulah
tp yg tak larat nak mengemas barang
lagi pun baru sangat duduk di rumah sendiri.

sayangsayangibu said...

GB
---
KC memang keletah, kalau bercakap adalah sangat tak larat nak layan borak dia
nak cuba layan dia? ;p

sayangsayangibu said...

Alfa
--
apa lagi tangkap lah satu, boleh je ibu pun main sama
yg tu di rumah SIL rumah akak tak ado ;o

Ibu n Abah said...

Sya..
jadi macam akak dolu-dolu.. baru selesa tinggal kat satu negeri.. dah kena tukar ke negeri lain... dah kena tukar semuanya.. sekolah/kenkawan... tapi as long as kita suami isteri tetap bersama... pindahlah kemanapun... Kan???

sayangsayangibu said...

Min
----
berpindah memang best jumpa suasana baru, tp dalam 10 tahun ni dari terengganu ke kedah, dari kedah ke s.alam , dari shah alam ke banting

penattt............

kak Erna said...

sya..hantar la KC kesekolah..dah minat sangat tu..
anak akak yang bongsu pun hantar umur 4 tahun..

sayangsayangibu said...

akak
----
kadang kita jadi rindu dengan orang2 di tempat tu kan?

sayangsayangibu said...

kak erna
--------
memang sya cadang nak hantar dia sekolah tahun depan

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

seronoknya kalau dapat berhijrah tempat baru..

jumpa kawan baru, suasana baru..



*k'eja, kek ada ke tak kak,..sonyap yo..

Ibu n Abah said...

Sya...
memang tersangat rindu..
itu yang banyak siri Jejak Kasih akak dalam entry akak di blog....