Thursday, March 4, 2010 By: kasihibu

Sebeday en ariq setahun sambutnya 3 kali....

Sebeday en ariq adalah 21hb kan, jadinya telah jatuh hari Ahad, kitaorang dah raikan hari minggu tu, x ada sesiapa pun, kami sekeluarga sajok...

Dan selepas itu sebeday en   ariq di raikan lagi oleh mama yang jaga si KC n en ariq pada petang 25hb tu, masa tu aku dalam perjalanan nak ambik ayong n kak ngah dari sekolah

Henpon aku: Salam, nanti bawak kamera ariq nak tiup lilin lagi, ayah dia beli kek (ayah tu En Saari suami kakak yang jaga anak2 nih)
Mama: Baik, sya dalam perjalanan untuk ambik anak2 dari sekolah ni, buat susah2 aje....segan sya ;p

Diaorang ni memang gitu, selalu raikan sebeday anak2 aku nih, dari si KC lagik, dengan hadiahnya..
segan sungguh...
sbb tu aku rasa tak terbalas betul  pengorbanan mereka jaga dan beri kasih sayang dengan anak2..
hanya Allah yang membalas jasa mereka.

Cuti Maulidur Rasul 26hb hari tu, aku balik kampung kan, jadi nya sebeday en ariq diraikan lagi oleh makcip sinurse yang chantik dan memang baik hati dengan anak2 sedaranya tu, belanja sakan makcik layan anak anak sedaranya.


 
ini aksi anak anak aku si kak ngah , kakak chantik dan enariq sebeday dirumah mama...





yang ni pulak aksi si enariq dengan makcip...oh sienariq pakai baju besar sbb baju dia sudah kotor makan kek, yang ibu dia sengal sbb bawak baju malam sepasang aje, baju siang banyak pasang..sabar yolah eeee....


yang  ni,  mama suapkan si enariq n kakak chantik...
yang sebelah ni kakak2 yang tolong  sibuk2 nak potongkan kek enariq masa di rumah mama...

ini kek si afik belanja tuk sebeday enariq...
tq afik.... nanti bila ariq dah besar, dah berjaya, dah kerja ariq belanja afik yep....;p




yang afik n ariq nih terkejut nape?
mmm..masa kejadian ni aku sibuk didapur buat  lepat ubi, sodappp......


tengok sebelah..muka enariq teruja melihat lilin.... ;p








untungkan jadi budak kecip nih...moga2 sebeday aku tahun ni lebih meriah sbb....umur aku akan bertambah lagi setapak.. Insya'Allah
apa yang penting aku nak cepat2 sampai umur bersara, huhuhu...lama lagi weyy.....
lagi 21 tahun, bersamaan umur en ariq 22 tahun
adeehhhh...cuba kira sikit.......

ariq...cepatlah 22 tahun, ibu nak pencen dah..ponek kojo... :(

3 jeJari meNulis:

Jiejah @ Iza said...

best anak asyik sambut besday ajekkk ..mak pun suka kan sbb asyik dpt mkn kek hahahah

Mak Su said...

best kat bebudak, aktiviti yang lain dari kebiasaan :)

sayangsayangibu said...

jiejah
hancus lebur diet mak... hehehehe..;p
tp masa makan dlm hati kata
bukan selalu..sesekali... boleh g2?

maksu
alam bebudak sememangnya adalah best... ;p