Saturday, September 5, 2009 By: kasihibu

Sahur bersama..........VVIP ibuayah!!

Teringat aku di pagi muning semalam,kakak chantik bangun sebab dia dah terjaga tu kan, aku sibuk2 di dapur dia pun g2lah jugak. Nak marah ada nak suke pun ada, masa aku sibuk2 di singki nak basuh sayur sawi, dia angkat 'kusi adik' nanti aku tunjukkan kusi adik tu apa ye...

pastu dia pun sibuk2 dekat singki tu, sambil cakap tepi sikit bu...adik nak buat keje nih, tepilah sikit...

adeehh...patut-patut ayat tu aku yang bagi kat dia..
tp..
hambikkk...dia ayat dulu pada aku!!!isshh...isshhh..ishhh anak sapolah tu?

pastu dah siap semua tinggal bab kejut mejut aje lagi diorang nih, dengan kuasa veto yg aku ada kau cakap dengan dia
adikkkkkk...tolong ibu kejut ayah dan ayong sahur (kak ngah x dak, dia bercoti di S.Alam rumah abang)

dan dengan jayanya si kakak chantik mengejutkan diorang untuk bangun dan bersahur
tp sebelum tu bolehlah pulak dia popoooo...adehhhh....

potong stim tui...
Pas dah bersihkan tu, dia dengan hanya berpampers sahaje tarik kusi adik, bawak g meja

KC : Ibu adik nak makan nasik
Ibu: adik nak makan,meh ibu letak nasi, adik nak sahur ye..nak puasa?

KC : nak posa, adik nak bobo nak tu sambil tunjuk sayur( bobo adalah-SUP)
ibu: Ok..adik nak pose apa nih?
KC : Pose YAAAANNNNNGGGGG........YOOOOKKKKKKK........
Ibu ayah n ayong: kahkahakahhhhhhhhhh....terbahak2 kami gelak...hilang ngantuk!!!

Ibu: pose yang yok..pagi..pagi...?
CK : buka piuk.......heheheheee...
Ibu : siapa ajar ni?
CK : Mama ajar...........heheheee....( mama adalah kakak yg ngasuh Nur Athirah n Muhammad Ariq)

seronok tui kami ngan keletah dia tu,hari ni dia tido umah mama........
masa jemput dia dan ariq petang semalam, adik nak tido umah mama..........

mmm...percaya tak disebabkan kepetahan dia bercakap, semua orang tak sangka umur kakak chantik baru 2 tahun 3 bulan++

sekarang nih dah sibuk sibuk nak pergi sekolah pulak
ibu adik nak sekolah...adik nak sekolah ibu antar ye
ok...nanti ibu hantar

isshh..aku rasa awal sangat,takut dia buhsan pulak nanti
tp bila fikir2kan terasa gak nak hantar tahun depan.

sebenarnya anak anak ibu n ayah ni memang tidak diajar cakap pelat (manja) sebab en pakwe ku itu adalah seorang yang selalu membetulkan penggunaan ayat,percakapa mengikut BM bebetul,takdak pasar2 n rojak nih..
heheheee..kalo en pakweku baca ini blog,pasti banyak kesalahan ejaan n ayat dia pangkah merah
Aku rasalah en pakwe ku itu mungkin layak menjadi seorang guru kot?(,")
Ok...

aktiviti hari nih...pagi ni nak g NILAI 3 sesaje jenjalan ngan mama
n...........yang ponting hari ni aku tak masak
sebab SIL ajak berbuka puasa di rumahnya.
Amin....

gantung kuali periukbelangalah sajeee.........(,")

0 jeJari meNulis: