Showing posts with label enpakwe. Show all posts
Showing posts with label enpakwe. Show all posts
Thursday, June 20, 2013 7 jeJari meNulis By: kasihibu

BALIK TERKEJUT..JADI MARI KITA MAKAN MENU TERKEJUT..

Semalam dalam jam 7++ enpkwe telefon dia ondway balik ke jarom dah sampai di litar Sepang

Sya pun terkejutlah,alamak nak masak apa nih?

Sya korek peti sejuk yang ada cuma kobis,santan , cili api ,ikan pekasam yang boleh hidup balik kalau ikan tu nak hidup, sebab dah setahun++ kawan bagi pada sya

hahahaha....akhirnya ikan itu jugak jadi penyelamat sya malam tadi.

Tapi best  jugak menu terkejut tak sedar 2 pinggan mak buyung makan
cuma sbb ikan pekasam!!!


Sent from Samsung Mobile
Tuesday, July 26, 2011 5 jeJari meNulis By: kasihibu

SEPAGI DI KLINIK TELOK DATUK....

Hari ni ibu dan saya temankan ayah pergi periksa darah,
sementara ibu dan saya menanti ayah  buat pemeriksaan ,
saya penat penatkan badan berjalan melawat kawasan (,")
ibu pulak menjadi paparazi mengambil gambar gambar yang ibu suka

tp kan ibu cuma guna kamera cikai  samsung L100 8.2 MP tu je
heheheheheh...
boleh lah ibu kan?
 misai kucing shima dan micah


  ni bukan bunga raya, tp bunga apa ye?

  pokok bunga yg tak tahu nama, tp wangi jugak eh?



 semarak api

yang ni nak kata daun tak daun, nak kata bunga tak bunga
pokok apa ni ye?


comel enariq kata nak tangkap


dan




~
~


~

~

~

~ kaki GEBU saya..............~


~

~

~

~

~






sepasang kaki comel enariq...

ujian darah  enpakwe ibu  ayah  pagi tadi
laporannya adalah  tambah teruk dari semalam, tp demam dah kurang
kandungan air dalam badan masih kurang

jadinya esok enpakwe ibu  ayah kena mengulang periksa darah lagi
kalau tak berubah atau lagi tak berubah

makanya bermalamlah enpakwe ibu ayah  di hospital

mudah mudahan esok enpakwe ibu ayah  akan berkurangan
 atau beransur pulih hendaknya.
Monday, July 25, 2011 21 jeJari meNulis By: kasihibu

HARI INI DALAM SEJARAH....


sumber pakcik google

Sepanjang sya kenal enpakwe dari tahun 1996 sampailah
dah kahwin dan  beranak anak anak dan anak

baru hari ni enpakwe CUTI SAKIT

di ulang lagi.............
baru hari ni dan esok dia  CUTI SAKIT



Selalu kan, kalau dia tak sihat demam batuk selsema memang dia pergi klinik untuk rawatan dan ubat
dan memang akan dapat CUTI SAKIT tu
walaupun dia ada cuti sakit tapi dia tetap jugak bekerja
tp hari ni enpakwe memang sangat sangat tidak larat
kaki sejuk, badan sangat panas
sya memang tak senang hati kalau enpakwe demam

Dah jaram dia dengan air asam jawa ais
sekejab je rasa tuala tu macam kering

Kalau enpakwe demam
memang sya jaga dia macam sya jaga anak2 demam
sebab enpakwe kalau dia tak sihat dia mengerang dan mengigau

Esok ada ambil darah lagi di klinik, mungkin sebelum masuk kerja sya akan temankan dia
tadi dah telefon pegawai sya maklumkan pasal tu

Harap haraplah enpakwe akan cepat sembuh
Thursday, March 24, 2011 25 jeJari meNulis By: kasihibu

ORANG CINA PUN MAKAN..........

Suatu hari

sya dan enpakwe sedang tengok masak masak
 makan makan dan jalan jalan versi cina punya

pastu ada satu restoren tu cina lah kan
lokasi di batu pahat

ada demo masak masak
antara menunya

ikan masak asam
sambal udang sotong campur PETAI.......
ikan stim

sya pun cakap dengan enpakwe
syang tengok orang cina pun makan petai
sayang je tak makan
enpakwe: ermmm tak apalah
tak untung pun makan petai tu.....tak makan pun tak apa tak ada rugi rugi pun... 

tengok kan orang tak makan petai ada je jawapan dia...  ;p
Saturday, January 29, 2011 14 jeJari meNulis By: kasihibu

ENPAKWE PERGI KELAS

sumber pakcik google


wahai anak anak ibu..............

Lepas ni Sabtu dan ahad ayah

ada kelas

makno eh..
lopeh ni kita duduk ghumah diam diam yo anak anak.....

ayah ada kelas, itu pun ayah ajak ibu join sekali
lopeh tu ibu tanya..
habis anak anak sapa yang jaga kalau kita berdua pergi kelas...?

ibu suruh ayah habiskan kelas dia dulu, nanti baru turn ibu pulak..

wahai anak anak 
lopeh ni tak ado alasan bilo ayah ajak belajar sesamo yo...

nota : haiipppp....... enpakwe belajar...... belajar...
buek apo tu.. hiaapppp... vavab kang!!!!!
Sunday, February 28, 2010 0 jeJari meNulis By: kasihibu

Nak kongsi saje

Semalam kami balik kampung sempena cuti Maulidur Rasul, konon nak gerak awal pagilahkan, tp gedebak gedebuk dengan anak2, dengan kemas rumah segala kami gerak jam 1030hrs, sebelum gerak tu kami singgah di bengkel sebab mahu servis kereta enpakwe.

Dalam perjalanan balik tu, sampai di Sepang kami terserempak dengan kumpulan treasure hunt, x pastilah daripada anjuran syarikat ke, kejiranan ke..


Aku: Sayang ada treasure hunt lah, patutlah banyak kereta
Enpakwe: mmm….yang nilah salahnya sikap kita….
Aku: nape?

Enpakwe: ialah Malaysia ni kaya dengan cuti am, jd sepatutnya cuti Maulidur Rasul ni adalah untuk meraikan , menghayati perjuangan Rasul dan bukan keluar berhibur
Nanti orang / bangsa lain boleh pertikaikan kenapa orang Islam Tahun Hijrah, Nuzul Quran, bla..bla…bla boleh cuti dan diberi  cuti am, tp kita tak manafaatkan sepenuhnya peluang yang ada.Sepatutnya bukan untuk berhibur atau bersuka ria, tp meraikan dengan perarakan bla..bla..bla.. ( panjang lebar penerangan enpakwe)

Aku: mmm..betul jugak kan, sepatutnya perarakan tu kena buat juga bg pihak daerah, bukan negeri aje..

Aku: Sayang kenapa x jadi pergi K.L malam ni pulak, ( beliau ada dart game di Cheras)

Tp belum sempat enpakwe jawab, aku dah cantas dulu..

Oppss….mmm..sori dah tahu dah jawapnya…td kita baru bincang ;p

Sampai di Seremban, tengok perarakan dah selesai, Alhamdulillah nampak meriah juga khemah dari dataran S’ban sampai padang MPS tu memang banyak

Semoga kita semua benar benar dapat menghayati erti sebenar perjuangan Nabi junjungan kita .